Att bli en lärare?

Det är många ungdomar idag som inte vet exakt vad de vill bli i framtiden. Se bara på hur mycket det finns att välja emellan. Man kan liksom bli precis vad som hälst... och där kommer problemet. Tänk om man väljer någon man tror att man gillar och sen kommer man att ångra sig?
Jag valde NAturvetenskapliga programmet för att kunna läsa nästan vad som helst efter min gymnasieutbildningen. Man jag kan inte direkt säga att jag har kommit på mitt framtida yrke efter dessa tre år. Jag hade tänk på att bli lärare eftersom jag gillar naturvetenskapliga ämnen och jag är bra på att lära ut men där är det ett stort problem. Jag kommer att lära ut samma sak år efter år utan att lära mig något nytt. Vist det är bra för elever men jag då? Jag vill inte göra samma sak om och om igen. Ne kanske passar inte den yrke till mig trots allt...
Det är många ungdomar som börjar jobba för att resa. Det kan vara något som jag vill göra. Fast som sagt det är svårt att bestämma sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0