Alltid ny start på måndagar

Nu börjar man bli van med att åtminstonde en person kommer att ramla av under lektionen. Specielt på måndagar då hästarna har fått stå stilla i en två dagar. Galopp hästarna älskar att bocka när de har vilat. Det spelar ingen roll om de är 9 år eller 3. Det beror helt enkelt på personlighet.
Efter att ha fått mocka en och en halv timme under helgen, hade mångra problem med att hinna idag. Lärarentyckte värkligen inte om det. Jag klarade mig någorlunda bra. Jag har inga problem med att mocka när det är strö är inga problem. Det klarar jag på ca 10-20 min men sen kommer man till halm. Och där går det helt åt skogen. Det är jätte svårt att lära sig det. Specielt att min häst är lite smutsig av sig.
Man börjar med att ta bort det man ser för att senare flytta runt halmet så att man kommer ned till golvet för att ta bort damm. Mitt problem är att hur mycket än jag försöker så stöter jag alltid på spilling som är nedgrävt någonstans. :( Det gäller nog att bara hålla ut och göra sitt bästa.
Under min första ritt fick jag ha Dervish och han är jätte snäll. Han försökte bocka lite men de är inte tillräckligt starka för att jag ska kunna tappa balansen. Andra gången fick jag ha Aruis. Tjejen som red honom på morgonen sa att han var jätte dum och att jag skulle ha jätte korta tyglar på honom. Jag var faktiskt inte nervös under min ritt. Han brockade inte alls med mig utan var otroligt seg. Under hela rid timmen fick jag banka på honom hela hela tiden. det var otroligt trötsamt. Det kan även ha berott på mig eftersom jag hade väldigt korta tyglar. Han gillar nog ha långa men jag ville inte att han skulle lurra mig :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0